Facebook Canlı Yayını Konu Önerileri

Facebook Canlı Yayını Nasıl yapılır?

2016 yılının nisan ayında kendi içinde bir yeniliğe imza atan Facebook, Facebook Live ile kullanıcılarına canlı yayın yapma imkânı sunmaya başladı. Facebook Live, mobil cihazlardan doğrudan Facebook Haber Kaynağı’na yayın yapılmasını sağlayan canlı bir video yayını hizmetidir. Piyasaya sürülmesinden bu yana, canlı yayın videoları, 2016 yılında yayın yapan pazarlamacı ve markaların kullanımı ile her geçen gün popülerlik kazanmaya başladı. Facebook Live popüler olmasının bir diğer nedeni ise, günümüzde hala en çok kullanılan sosyal medya paylaşım platformu olması. Facebook üzerinden gerçekleştirilen canlı yayın akışları dünya çapında izlenebilmektedir.

Markalar, oldukça heyecan verici bu durumu kendi avantajlarına çevirmeyi başardılar. Çünkü marka hikayelerini iletmek için video gücünü kullanmak ve gerçek zamanlı olarak hayranları ve takipçileri ile gerçek ilişkiler kurmak adına son derece eğlenceli ve oldukça basit bir yol edinmiş oldular.

Facebook Canlı Yayın Nasıl Yapılır?

Facebook Live, yalnızca mobil yayın özelliği olarak başladı, ancak artık Facebook Sayfaları, mobil cihazlardan veya masaüstü bilgisayarlardan da yayın yapabiliyorlar. Facebook’ta yayın yapmaya başlamak için öncelikle bir Facebook sayfasına sahip olunmalıdır.

  • Öncelikle Haber Kaynağı’na tıklayarak, video kamera simgesi tarafından gösterilen “Canlı” seçeneğine tıklanmalı.
  • “Aklında ne var?” yazan metne tıklayarak durum çubuğu açılır ve ardından, menüden “Canlı Video” seçeneği seçilir.
  • Facebook canlı yayınını başlatabilmek için öncelikle Facebook uygulamasının mobil cihazın kamera ve mikrofonuna erişim izni verilmelidir.
  • Gizlilik ayarlarından yayını kimler izleyebileceği veya kimin izlemesinin istemeyeceği ayarlanabilir. Eğer bir marka canlı yayını ise büyük ihtimal hedef kitleyi genişletebilmek adına yayın herkese açık olacaktır. Kişisel canlı yayınlarda ise yayının izleyici kitlesi kısıtlanmak istenebilir. Ancak, Facebook Live’de ilk defa canı yayın yapılıyorsa bu durum önceden denetlenmek istenebilir. Bu duruma gizlilik ayarlarından, yalnızca ben, seçeneği işaretlenerek sadece yayıncının görebileceği bir canlı yayın denemesi yapılabilir.
  • Facebook canlı yayını esnasında açıklama bölümü çok önemlidir. Yayına, kullanıcıların haber akışlarında dikkatini çekecek bir bildiri yazılmalı. Böylece yayının ne ile ilgili olduğu hakkında izleyicilere kısa bir bilgi verilmiş olur.
  • Facebook canlı yayındaki kişileri etiketlemek, çekim yapılan yerden konum eklemek yayının daha da kişiselleştirilmesine yardımcı olur. Aynı zamanda çok daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.
  • “Canlı Yayın” kurulum ekranının arka planı, kameranın gördüklerini net bir şekilde gösterir. Kamera görünümünü selfie olarak değiştirmek veya tam tersini yapmak istenilirse ekranın sağ üst köşesindeki dönen ok simgesine tıklamak yeterlidir.
  • Canlı yayın bir kare olacaktır. Bu yüzden mobil cihazın dikey veya yatay tutulması önemli değildir.
  • Canlı yayına lensler veya filtreler eklenebilir. Ekranın sağ üst köşesindeki sihirli değnek simgesine dokunulduğunda lens eklemek istenip istenilmediğine karar verilebilir.
  • Yayını başlatmak için mavi “Canlı Yayına Git” düğmesine birkaç tıklandığı zaman Facebook geri sayımı yapmaya başlar ve canlı yayın akışını başlatır.
  • Facebook canlı yayını maximum 90 dakika uzunluğunda olabilir.

Facebook Canlı Yayını Konu Önerileri

Nisan 2016’da resmi olarak tüm Facebook kullanıcılarına tanıtılan yayın platformu, sitenin kullanıcıları için eğlendirmek ve bilgilendirmek amacıyla canlı içerik aradıklarında favori bir yer haline gelmiştir. Bununla birlikte, YouTube Canlı, Instagram Canlı, hatta Snapchat veya Twitter’da çalışan aynı içerik türü, Facebook Live’da en iyi sonuç veren özelliklerden biridir. Markaların pazarlama potansiyelini en üst düzeye çıkarmak ve Facebook Canlı video içeriğinden en iyi şekilde yararlanmak için özel olarak bir akış stratejisi hazırlamak mümkündür. Facebook Canlı Yayın akışında en iyi performans gösteren en az sekiz içerik türü var.

Facebook Soru-Cevap Yayını

Soru-cevap Facebook canlı yayınları markaların kullanıcılarına ulaşmaları ve taleplerini cevaplaması açısından son derece etkin bir yöntem. Soru-cevap konulu canlı yayın başlıkları markaların kullanıcıları ile iletişim kurmalarının doğrudan bir yoludur. Yapılan her canlı yayın için yeni bir tema ve konu belirlenmelidir.

Son Dakika Haberleri Yayını

Son dakika haberleri canlı yayın akışı, dijital medyanın geleneksel canlı televizyona verdiği yanıttır. Bu nedenle, birçok tüketici ve sosyal medya kullanıcısı için, TV setini açmak yerine, Facebook Live gibi platformlara varsayılan olarak reklam vermeleri çok daha avantajlıdır.

Pew Research araştırma şirketi, yetişkinlerin %66’sının haberlerini almak için düzenli olarak Facebook’u kullandığını açıkladı. Bir hikâyeye ulaşır ulaşmaz yayın yapmaya başlamak için marka haberlerine yönelik düşünceler ile ilgili akış sağlanabilir.

Canlı Yayında Yarışmalar Düzenlenmesi

Markanın, kullanıcılarına hediye edebileceği bir ürünü varsa Facebook canlı yayınlarında bunu kullanabilir. Bu noktada kullanıcılar arasında adil olmak ve dikkat çekici bir içerik hazırlamak önemlidir. Aynı zamanda canlı yayın bittikten sonra da Facebook’un bu yayını kaldırmaması markaların yayınlarının tekrar ve tekrar izlenmesine yardımcı olur. Böylece yayını kaçıran kullanıcılar daha sonra izleme şansı yakalayarak, avantajlardan yararlanabilirler.

Ürünlerle İlgili Bilgilendirici Yayın Yapma

Her ne kadar çoğunlukla YouTube tarafından kullanılan bir strateji olsa da Facebook canlı yayınlarında da popüler hale gelmiştir. Canlı yayın platformu yalnızca ürün veya hizmetin tanıtımı amaçlı değildir. Aynı zamanda ürünün nasıl çalıştığı, olumlu sonuçları, memnuniyet araştırması açısından oldukça etkindir. Tanıtımı yapılmak istenen ürünün farklı özelliklerini de ortaya koymak adına önemli bir adımdır.

Marka Etkinliklerinin Yayınlanması

Günümüzde çoğu marka kendi etkinliklerini düzenleyerek, kullanıcılarına eşsiz deneyimler yaşatıyorlar. Ancak bu etkinliklerin yerinin ve zamanının kısıtlı olması bazı kullanıcıların mahrum kalmasına neden oluyor. Bu sebeple organize edilen etkinlikler, Facebook canlı yayın üzerinden farklı bölgelerdeki kullanıcılara izletilebilir. Böylece kullanıcıların markaya duyduğu sadakatin yanında markanın da kullanıcılara karşı bir sadakatinin olduğu hissettirilmiş olur.

Ürün ve Servis Duyuruları

Kullanıcıların dünyadaki konumlarına bakılmaksızın ayar yapabilmelerini sağlarken, ürün ve hizmet duyuruları, en yeni teklifleri tüketicilere anında bildirmek için Facebook canlı yayınları yapılabilir. Kullanıcıların tepkilerini gerçek zamanlı olarak ölçmek ve yeni ürün veya hizmeti daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için sohbet içerisindeki sorular cevaplanabilir.

Read More

Video Pazarlamada Dikkat Edilecekler

Başarılı Bir Pazarlama Videosu Hazırlama Aşamaları

Video pazarlama, günümüzde pazarlama faaliyetlerinde yeni yöntem olarak yerini aldı. Çünkü dünyanın her yerinde video izleme oranı giderek artıyor. İnternette, video izleme ve paylaşma siteleri de bu yönelme doğrultusunda artmaya devam ediyor. En çok kullanılan siteler arasında YouTube, Dailymotion, Vimeo gibi video siteleri yer alıyor. Bunun yanı sıra sosyal ağlar da video pazarlamada etkin hale geldi. Pazarlamayı gerçekleştirmek için sadece video olması yeterli değil tabiki de. Video pazarlamada birçok yanlışlar yapılıyor. İnsanlar başkalarının videolarını paylaşarak tanıtım yapmaya çalışıyor. Ancak hedefe ulaşmak için üretken olmak gerekiyor. Ne istediğimizi bilmek gerekir. İçeriğin yeni üretilmesi ve dikkat çekici olması gerekir. Tüm bunları barındıran bir video istenen ilgiyi toplayarak başarılı olacaktır. Pazarlamada başarıya ulaşmak, istenen verimi almak için pazarlama videolarının doğru hazırlanması gerekir. Video pazarlama çalışmalarında başarılı sonuçlar almak için dikkat edilecek bazı hususlar vardır.

1-Amacın Belirlenmesi

İlk olarak ne istediğimizi bilmemiz çok önemli. Pazarlama videomuzdan beklentimi ortaya koymamız gerekiyor. Pazarlama ile ürünlerimize ve hizmetlerimize geri dönüş olmasını mı istiyoruz? Hali hazırda bulunan müşterilerimizde canlanma yaşanmasını mı istiyoruz? Marka bilinirliğini mi arttırmak istiyoruz? Ürün ve hizmetlerimiz hakkında tanıtım mı yapmak istiyoruz? Yeni müşteriler mi kazanmak istiyoruz? Kendimize asıl soruyu sorarak asıl amacımızı ortaya koymalıyız. Böylece amacımız doğrultusunda planlar yaparak çalışmamızı ilerletebiliriz.

2-Planlı Çalışma ve Planlama 

Düzen her zaman her konuda yardımcı olmuştur. Video pazarlamaçalışmalarını belli bir plan içerisinde yürütmeliyiz. Böylece herhangi bir aksilik oluşmasına engel olabiliriz. Ya da oluşacak sorunlara daha kolay çözümler üretebiliriz. Planlı çalışma ile zamanımızı da doğru kullanırız. Çalışmalarımızı bu plan dâhilinde yürüttüğümüzde de istenilen zaman aralığında pazarlama çalışmamızı hazır hale getiririz.

Bunlar dışında hazırlanan plan içerisinde videoda yer alacak görsellerin belirlenmesi, videonun kurgusu, videonun yayına verileceği tarih, hangi zaman aralıklarında yayında olacağı ve en önemlisi de nerede, hangi mecralarda yayınlanacağı gibi konuları belirlemek gerekiyor. Başarılı bir video pazarlama yapmak isteniyorsa tüm bu çalışmalar düşünülmeli, değerlendirilmeli ve doğru adımlar atılmalıdır. Yapılan bu planlama sayesinde çalışmanın ilerleme aşamalarını da takip etmek kolay olacaktır.

3- Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Hedef kitle aslında video oluşumunu etkileyen etmenlerden biridir. Ulaşılmak istenen kitle belirlenmeli ve içerik için buna göre bir fikir yaratılmalıdır. Başarılı bir pazarlama videosu için hedef kitle belirlenerek içerik oluşturulmalıdır. Seçtiğimiz hedef kitleyi tek bir birey gibi düşünerek onun isteklerine göre bir video içeriği hazırlamak bizi amacımıza daha da yakınlaştıracaktır.

4- Videoda Duyguların Yer Alması

Hazırlanacak içeriklerde duyguların yer alması önemlidir. Çünkü biz insanları harekete geçiren duygulardır.İzlediğimizden etkilenmemize, eğlenmemize ve hüzünlenmemize yön veren duygularımızdır. Başarılı bir video pazarlama içeriğinde mutluluk, korku, şaşkınlık, hüzün gibi konular olması paylaşılma ihtimalini arttıran unsurlardır.

5- İçeriğin Dikkat Çekici Olması

Videonun çok izlenmesi ve paylaşılması için dikkat çekici olması gerekir. Dikkat çekici olması akılda kalıcılığı da arttıran bir etkendir. Dikkat çekici başlıklar sayesinde de tıklanma sayısını arttırabilirsiniz. Videoda kullanılan görseller ve öne çıkan resimleri farklı ilgi çekici olarak yaratabilirsiniz. Videoya mizah katarak, eğlenceli bir çalışmaya ortaya koyun. Grafik, animasyon, gif gibi içeriklerle videolara hareket katın. Böylelikle daha da ilgi çekici hale gelecektir. İnteraktif içerikler tıklama oranında ortalama %50, dönüşüm oranında %40 avantaj sağlayabiliyor

6- İçeriğin Basit Olması

İçeriğin basit ve öz anlatılması sayesinde müşterileri tarafında daha fazla dikkate alındığı yapılan istatistiklerle ortaya konulmuş. Bu yüzden insanlar dikkat çekici ama anlatımda basit ve öz videoları izlemeyi daha çok tercih ediyor. Hatta böyle videoların % 115 oranında da diğer müşterilere tavsiye edildiği ortaya konulmuş. Karışık, anlaşılmaz anlatımlar yerine amacın net şekilde ortaya konulduğu videolar daha kıymetlidir.

7- Video Süresi

Başarılı bir pazarlama videosu hazırlanırken videonun süresini daha önceden kararlaştırmak gerekiyor. Dikkat edilecek önemli konulardan biri de videoların mümkün olduğunca kısa tutulması gerektiğidir. Tabi bu durum videonun tanıtım mı, reklam mı, ya da kampanya mı olduğuna göre değişse de sürenin kısa olması makbuldür. Çünkü insanlar uzun süren videolarla zamanlarını harcamak istemiyor. İnternette insanlar birçok video ile karşılaşıyor ve bu videoların tamamını izlemeden geçiyor. Bu yüzden videoların iletmek istediği mesajı kısa süre içerisinde aktarması gerekiyor. Anlatmak istediğiniz çok şey varsa videoları kısa seriler olarak hazırlayabilir ve reklam, tanıtım çalışmaları ortaya koyabilirsiniz. Reklam videoları mümkün olduğunca kısa olmalı ve 30 saniyenin altında olması iyi olur. Kampanya videoları 90 saniye ile 3 dakika aralığında olmalı.

8- Bütçe

Pazarlama videosu hazırlarken standart ekip ve ekipman giderleri, sigorta, ulaşım harcamaları dışında hesaplanacak olan video bütçesidir. Videonun uzunluğu arttıkça bütçe maliyeti de artacaktır. Planlama aşamasında videonun süresinin belirlenmesi bu yüzden de önemlidir. Ayrıca beklenmeyen aksiliklerin yaratacağı harcamalarında olabileceği göz önüne alınarak hazırlıklı olunmasında fayda vardır. Başarılı bir pazarlama videosu hazırlamak için yüksek bütçelere gerek yoktur. Bunu unutmamalı. Asıl olan işini en iyi ve doğru yapanlarla çalışmak olacaktır. İyi bir pazarlama videosu bütçeyle direk olarak doğru orantılı değildir.

Bu çalışmalara dikkat edilmeli ve özen gösterilmelidir. Ancak bu şekilde başarılı bir video pazarlama yöntemi uygulanabilir. Video hazırlama aşamasında profesyonel ekiplerden yardım alınması başarıyı arttıracaktır. Video pazarlama oluşturmak için kurulan ekipler en doğru çalışmaları yaparak istenilen hedefe ulaşmamızı sağlıyor. Amacımız, istediğimiz başarılı bir pazarlama videosu oluşturarak kazancı arttırmak olduğuna göre video pazarlama yöntemini kullanmak isteyenler, profesyonel ekiplerle çalışmalıdır. Amacınıza en uygun video içeriği hazırlatmak ve doğru bir video pazarlama yöntemi uygulamak için bizimle iletişime geçin.

Read More
Open chat
1
Merhaba.
Yardımcı olmamı ister misiniz ?