Video İle Güçlü Müşteri Yorumları Nasıl Oluşturulur?
Video Kullanarak Güçlü Müşteri Yorumları Nasıl Oluşturulur?
Teknolojiyi şirketine entegre edebilen markalar referans olarak müşterilerini alırlar. Bu sebeple hedef kitlesi ve mevcut müşterileri ile iletişim kurar ve onları önemsediklerini göstermek isterler. Kullanıcıların satışa konu olan bir ürünü neden satın almaları gerektiğini, sorun yaşamaları durumunda nasıl bir yol izlemelerinin faydalı olacağına dair yapılan videolu anlatımlar oldukça yararlı oluyor. Video kullanarak pazarlama ve satış yapmak da mümkündür. Son zamanlarda dijital pazarlamanın yalnızca içeriğe dayalı hakimiyeti giderek azalmaktadır ve kullanıcılar ekrana bağlı kalıp okuma alışkanlığının yerine video izleme ya da videolu anlatım devam ederken farklı işler yapmaya yönelmeye başladı. Kullanıcıların videoya dikkat süresi 8 ila 15 saniye arasında değişmektedir ve yalnızca ilgi duydukları, kişisel hayatları ile entegre edebilecekleri video içerikleri izlemeyi tercih ediyorlar. Bir müşteri referans videosu, izleyicilere seslenir, onlara hikayesini anlatır, ses, beden dili, duygu ve empati ile bağlantı kurmaya çalışır.
#Müşteri referans videosu nedir ve etkileyici bir video nasıl hazırlanır?
Öncelikle müşteri referansının ne olduğundan konuya başlayabiliriz. Videolu referanslar, yazılı referanslardan çok daha etkilidir. Dijital pazarlama için artık başkalarının marka hakkında söyledikleri, markanın kendi hakkında söylediklerinden çok daha önemli bir hale geldi. Müşteri referans videoları, kullanıcılara yalnızca ürün hakkında değil, marka hakkında da bilgi verir.
Müşteri referans videoları röportaj şeklinde de gerçekleşebilir. Bu noktada önemli olan kullanıcıya doğru soruları sormak ve önerilerinin dikkate alınacağını belirtmek. Ortalama süre olarak ilk 30 saniyede kendisini tanıtan müşteri, daha sonraki 30 saniyede üründen bahseder ve son olarak yine 30 saniyeyi geçmeyecek şekilde ürünün özelliklerinden ya da sorun yaşadığı alanlardan bahseder.
#Müşteri referans videosu oluşturmak neden önemlidir?
Günümüzde pek çok video içerik üretimi yapılmaktadır. Ancak kaliteli içeriğe sahip olmayan, kullanıcının ilgi alanına girmeyen konuları içeren videoların oranı da oldukça fazladır. Pazarlama için videoya konu olan ürün ya da hizmet ne kadar önemli ise videonun kalitesi de o kadar önemlidir. Markaların %89’u, videonun en etkili içerik pazarlama taktiği olduğunu söylüyor. Kullanıcılar ile e-posta aracılığıyla iletişim kurarken konuş satırına ‘video’ yazmak, e-postanın okunma oranını %19, videonun tıklanma oranını ise %65 artırıyor. Tabi tüm bu süreçte %26’lık bir oran ise e-postaya karşı ilgisiz kalabiliyor. Bu durumun sonuç olarak analizi ise şudur; kullanıcıların %65’i görsele duyarlıdır ve bu oran teknolojinin ilerlemesi ile her geçen gün artmaktadır. Mobil cihaz kullanımının dijitalleşme ile günden güne artığı göz önünde bulundurulursa video çekmenin o kadar da zor olmadığı tahmin edilebilir. Bu noktada önemli olan stratejik davranmaktır. Öncelikle videoda kimin yer alacağına dikkat edilmelidir ve bu noktada ürünü kullanan bir kullanıcıyı tercih etmek her zaman çok daha efektiftir. Ürünle somut bir kazanca sahip olan bir müşteri seçmek avantaj sağlar. Böylece ürünün somut satışı çok daha kolay olur. Eğer ürün ya da hizmet A+ plus müşterilere hitap ediyorsa bu noktada statü olarak kullanıcılara yakın biri kullanılmalıdır. Böylece müşteri tanımı çok daha kolay yapılırken aynı zamanda kullanılan referansta ürüne değer katar. Referans videosu oluştururken, aynı anda birden çok kişiyi göstermekten kaçınmak marka için bir avantaj sağlar. Bunun yerine, her bir kişiyle bireysel olarak video çekimi gerçekleştirmek markanın değerini yükseltir. Böylelikle, bir kişi bir grup ortamında konuştuğunda sık sık meydana gelebilecek olumsuz durumlardan kaçınılmış olur.
#Müşteri referans videoları ne zaman çekilebilir?
Müşteri referans videolarını çekmek için her zaman profesyonel bir ortam olmayabilir ya da gerekli zaman bulunamayabilir. Kullanıcıların katılacağı bir konferans veya etkinlik düzenleniyorsa, buradaki referanslar ile bir video çekmek oldukça etkili olabilir. Etkinlik esnasında küçük bir ortam hazırlanıp istenilen kişilerle görüşülebilir. Tabi bu şekilde bir video hazırlamanın artı yönü ise; profesyonel referanslar ile bir arada olunduğu için düşük maliyetli bir çalışma olması. Bunun yanı sıra gerçekten ürüne dair deneyimlerini anlatmak isteyen bir kullanıcının anlatımına yer verilen bir video da hazırlanabilir. Bağımsız bir referans çekiminin potansiyeli oldukça yüksektir. Ancak çekim yapmak biraz zaman alabilir. Bu sebeple yatırım yapmaya değecek bir kullanıcı tercih edilmelidir.
Müşteri referans videoları nasıl üretilir?
Tahmin edileceği gibi, müşteri referans videolarının oluşturulması için birkaç adım var.
- Planlama
Planlama aşamasında, nerede çekim yapılacağından, ekipmanlara, kimin çekim yapacağına kadar her şey planlanmış olmalı. Bu noktada videoya konuk olacak olan referansın konuları, sorulacak sorular, hikâyenin akışı ve kurgusu önceden hazırlanmalı.
Özellikle bir kullanıcı konferansında çekim yapılıyorsa kimlerin olacağını görüntüde yer alacağına karar verilmeli.
- Üretim
Üretim aşaması aslında videoyu çekme noktasıdır. Her şeyin mümkün olduğunca plana yakın olması gereklidir. Müşterilerin doğru ışıklandırma ile iyi görünmesi sağlanmalı. Yanlış ışıklandırma videoda gölgelerin oluşmasına neden olabilir. Kamera ve ışıklardan, videonun çekiminden sorumlu teknik bir yönetmene ihtiyaç vardır. Post prodüksiyon sırasında sesi sabitlemek gerçekten zordur. Bu yüzden iyi bir ekipmana sahip olduğundan ve buna göre ayarlandığından emin olmak gereklidir. Her çekimde saç ve makyaj gerekli değildir, ancak müşterinin mümkün olan en iyi görüntüsü sağlanmalıdır.
- Üretim Sonrası
Bu aşama, röportajlar, ses ve soundtrack’ları birleştirerek birleştirici ve sinematik bir deneyime dönüştürmek de dahil olmak üzere, üretim sırasında yapılan her şeyin bir araya getirildiği aşamadır.
Video üretimi bittikten sonra, içeriğin bir dokümanı, transkripsiyonu oluşturulabilir. Böylece daha sonra, içeriği gözden geçirebilir. Hangi mesajların anahtar olduğu, videoda kalması gerektiği ve nelerin çıkabileceği belirlenebilir.
- Dağıtım
Müşteri referans videosu oluşturma aşamasının çok fazla açıklaması gerekmez. Pazarlama ve satış hunisi aracılığıyla kitleleri almak ve çok sayıda fırsatı kapatmak için videonun tüm doğru kanallarda dağıtılması gerekir. Bu durumda en aktif dağıtım kanalına ulaşılmalı ve hedef kitleye hitap edilmeli.