Facebook Canlı Yayını Konu Önerileri

Facebook Canlı Yayını Konu Önerileri

Facebook Canlı Yayını Nasıl yapılır?

2016 yılının nisan ayında kendi içinde bir yeniliğe imza atan Facebook, Facebook Live ile kullanıcılarına canlı yayın yapma imkânı sunmaya başladı. Facebook Live, mobil cihazlardan doğrudan Facebook Haber Kaynağı’na yayın yapılmasını sağlayan canlı bir video yayını hizmetidir. Piyasaya sürülmesinden bu yana, canlı yayın videoları, 2016 yılında yayın yapan pazarlamacı ve markaların kullanımı ile her geçen gün popülerlik kazanmaya başladı. Facebook Live popüler olmasının bir diğer nedeni ise, günümüzde hala en çok kullanılan sosyal medya paylaşım platformu olması. Facebook üzerinden gerçekleştirilen canlı yayın akışları dünya çapında izlenebilmektedir.

Markalar, oldukça heyecan verici bu durumu kendi avantajlarına çevirmeyi başardılar. Çünkü marka hikayelerini iletmek için video gücünü kullanmak ve gerçek zamanlı olarak hayranları ve takipçileri ile gerçek ilişkiler kurmak adına son derece eğlenceli ve oldukça basit bir yol edinmiş oldular.

Facebook Canlı Yayın Nasıl Yapılır?

Facebook Live, yalnızca mobil yayın özelliği olarak başladı, ancak artık Facebook Sayfaları, mobil cihazlardan veya masaüstü bilgisayarlardan da yayın yapabiliyorlar. Facebook’ta yayın yapmaya başlamak için öncelikle bir Facebook sayfasına sahip olunmalıdır.

  • Öncelikle Haber Kaynağı’na tıklayarak, video kamera simgesi tarafından gösterilen “Canlı” seçeneğine tıklanmalı.
  • “Aklında ne var?” yazan metne tıklayarak durum çubuğu açılır ve ardından, menüden “Canlı Video” seçeneği seçilir.
  • Facebook canlı yayınını başlatabilmek için öncelikle Facebook uygulamasının mobil cihazın kamera ve mikrofonuna erişim izni verilmelidir.
  • Gizlilik ayarlarından yayını kimler izleyebileceği veya kimin izlemesinin istemeyeceği ayarlanabilir. Eğer bir marka canlı yayını ise büyük ihtimal hedef kitleyi genişletebilmek adına yayın herkese açık olacaktır. Kişisel canlı yayınlarda ise yayının izleyici kitlesi kısıtlanmak istenebilir. Ancak, Facebook Live’de ilk defa canı yayın yapılıyorsa bu durum önceden denetlenmek istenebilir. Bu duruma gizlilik ayarlarından, yalnızca ben, seçeneği işaretlenerek sadece yayıncının görebileceği bir canlı yayın denemesi yapılabilir.
  • Facebook canlı yayını esnasında açıklama bölümü çok önemlidir. Yayına, kullanıcıların haber akışlarında dikkatini çekecek bir bildiri yazılmalı. Böylece yayının ne ile ilgili olduğu hakkında izleyicilere kısa bir bilgi verilmiş olur.
  • Facebook canlı yayındaki kişileri etiketlemek, çekim yapılan yerden konum eklemek yayının daha da kişiselleştirilmesine yardımcı olur. Aynı zamanda çok daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.
  • “Canlı Yayın” kurulum ekranının arka planı, kameranın gördüklerini net bir şekilde gösterir. Kamera görünümünü selfie olarak değiştirmek veya tam tersini yapmak istenilirse ekranın sağ üst köşesindeki dönen ok simgesine tıklamak yeterlidir.
  • Canlı yayın bir kare olacaktır. Bu yüzden mobil cihazın dikey veya yatay tutulması önemli değildir.
  • Canlı yayına lensler veya filtreler eklenebilir. Ekranın sağ üst köşesindeki sihirli değnek simgesine dokunulduğunda lens eklemek istenip istenilmediğine karar verilebilir.
  • Yayını başlatmak için mavi “Canlı Yayına Git” düğmesine birkaç tıklandığı zaman Facebook geri sayımı yapmaya başlar ve canlı yayın akışını başlatır.
  • Facebook canlı yayını maximum 90 dakika uzunluğunda olabilir.

Facebook Canlı Yayını Konu Önerileri

Nisan 2016’da resmi olarak tüm Facebook kullanıcılarına tanıtılan yayın platformu, sitenin kullanıcıları için eğlendirmek ve bilgilendirmek amacıyla canlı içerik aradıklarında favori bir yer haline gelmiştir. Bununla birlikte, YouTube Canlı, Instagram Canlı, hatta Snapchat veya Twitter’da çalışan aynı içerik türü, Facebook Live’da en iyi sonuç veren özelliklerden biridir. Markaların pazarlama potansiyelini en üst düzeye çıkarmak ve Facebook Canlı video içeriğinden en iyi şekilde yararlanmak için özel olarak bir akış stratejisi hazırlamak mümkündür. Facebook Canlı Yayın akışında en iyi performans gösteren en az sekiz içerik türü var.

Facebook Soru-Cevap Yayını

Soru-cevap Facebook canlı yayınları markaların kullanıcılarına ulaşmaları ve taleplerini cevaplaması açısından son derece etkin bir yöntem. Soru-cevap konulu canlı yayın başlıkları markaların kullanıcıları ile iletişim kurmalarının doğrudan bir yoludur. Yapılan her canlı yayın için yeni bir tema ve konu belirlenmelidir.

Son Dakika Haberleri Yayını

Son dakika haberleri canlı yayın akışı, dijital medyanın geleneksel canlı televizyona verdiği yanıttır. Bu nedenle, birçok tüketici ve sosyal medya kullanıcısı için, TV setini açmak yerine, Facebook Live gibi platformlara varsayılan olarak reklam vermeleri çok daha avantajlıdır.

Pew Research araştırma şirketi, yetişkinlerin %66’sının haberlerini almak için düzenli olarak Facebook’u kullandığını açıkladı. Bir hikâyeye ulaşır ulaşmaz yayın yapmaya başlamak için marka haberlerine yönelik düşünceler ile ilgili akış sağlanabilir.

Canlı Yayında Yarışmalar Düzenlenmesi

Markanın, kullanıcılarına hediye edebileceği bir ürünü varsa Facebook canlı yayınlarında bunu kullanabilir. Bu noktada kullanıcılar arasında adil olmak ve dikkat çekici bir içerik hazırlamak önemlidir. Aynı zamanda canlı yayın bittikten sonra da Facebook’un bu yayını kaldırmaması markaların yayınlarının tekrar ve tekrar izlenmesine yardımcı olur. Böylece yayını kaçıran kullanıcılar daha sonra izleme şansı yakalayarak, avantajlardan yararlanabilirler.

Ürünlerle İlgili Bilgilendirici Yayın Yapma

Her ne kadar çoğunlukla YouTube tarafından kullanılan bir strateji olsa da Facebook canlı yayınlarında da popüler hale gelmiştir. Canlı yayın platformu yalnızca ürün veya hizmetin tanıtımı amaçlı değildir. Aynı zamanda ürünün nasıl çalıştığı, olumlu sonuçları, memnuniyet araştırması açısından oldukça etkindir. Tanıtımı yapılmak istenen ürünün farklı özelliklerini de ortaya koymak adına önemli bir adımdır.

Marka Etkinliklerinin Yayınlanması

Günümüzde çoğu marka kendi etkinliklerini düzenleyerek, kullanıcılarına eşsiz deneyimler yaşatıyorlar. Ancak bu etkinliklerin yerinin ve zamanının kısıtlı olması bazı kullanıcıların mahrum kalmasına neden oluyor. Bu sebeple organize edilen etkinlikler, Facebook canlı yayın üzerinden farklı bölgelerdeki kullanıcılara izletilebilir. Böylece kullanıcıların markaya duyduğu sadakatin yanında markanın da kullanıcılara karşı bir sadakatinin olduğu hissettirilmiş olur.

Ürün ve Servis Duyuruları

Kullanıcıların dünyadaki konumlarına bakılmaksızın ayar yapabilmelerini sağlarken, ürün ve hizmet duyuruları, en yeni teklifleri tüketicilere anında bildirmek için Facebook canlı yayınları yapılabilir. Kullanıcıların tepkilerini gerçek zamanlı olarak ölçmek ve yeni ürün veya hizmeti daha iyi anlamalarına yardımcı olmak için sohbet içerisindeki sorular cevaplanabilir.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *